liefde

liefde
mijn andere grote liefde....

welkom, welcome

welkom op mijn blog vol met quilt - (en een weinig andere) -verhalen.
Maak het jezelf gemakkelijk, neem er een kopje koffie of thee bij.
Een reactie mag, graag zelfs, maar is geen verplichting. ( doe ik bij anderen ook niet altijd)

welcome to my blog filled with quilt- and some other story's.
Make it cosy for yourself, take a cup of coffee or tea and enjoy.
Placing a comment is nice though no must. ( I haven't always time to do this by others too)

maandag 31 oktober 2011

groen voor de ogen.....

Zo langzamerhand begin ik toch maar wat inkopen te doen voor de winter.
Per slot van rekening zijn er wat dingen in de aanbieding.
Zoals deze...vorig kaar kreeg ik een paar van vrienden en die bevielen me zo goed dat ik weer nieuwe besteld heb.
Sinds ik, twee jaar geleden, gevallen ben en een been gebroken had, ben ik geen held meer als er sneeuw ligt.

I've started to do some shopping for the winter.
There are some things on sale that I can use when snow will come.
One of these are the snowsteps.
I've got a pair from friends last year, and I was so happy with them that I bought some new ones now.
Since I slipped  in  the snow, two years ago, and broke a leg I don't dare walking on snow anymore.

Deze was ook in de aanbieding...
Vorig jaar kocht ik laat in het seizoen nog strooizout,...dat was wel meer dan twee keer zo duur als deze...zal me dít jaar niet meer gebeuren!!!

This salt was on sale to.......last year I bought salt in the end of the winterseason....I had to pay more than twice the amount as this one....won't happen again!

Maar eigenlijk hoop ik dat ik beide nooit hoef te gebruiken.
het is heerlijk zacht voorjaarsweer en van mij mag het zo blijven tot de kerst!
helemaal niet normaal voor de tijd van het jaar maar wel lekker!!!!

As a matter of fact I hope I don't need to use either of them.
it's like springweather right now and for me it may last that way untill christmas.
it ain't normal for the time of the year but I like it anyway!!!




Helaas is er ook iets minder leuks gebeurd.
herinneren jullie je nog dat ik pas geleden schreef over de aanschuiftafel voor mijn pfaff  die ik goedkoop op de kop had weten te tikken?
Ik was er zo blij mee, die dingen zijn normaal zo duur dat ik me er geen kan permitteren.
Nou stond ie veilig rechtop tegen de muur...tenminste, ik dácht dat het veilig was.
Maar ineens istie toch omgevallen, gewoon recht omlaag, op een mat........en toch brak er een stuk af.
Daar werd Fien wel ff heel verdrietig van....héb ik eindelijk eens een luxe hebbeding......


Something a little sad happened to me also.
Remember the extentiontable I bought a few weeks ago?
I was so proud with it...those things are so expensive that I can't afford to buy one normally.
it was standing safe and sound against the wall.........at least I thought.
But then it flipped over and fell down...on a mat...and still a big peace broke off....
That made Fien very sad.....at last I had some great luxureus extentiontable......

DH zal proberen hem te repareren, we hebben al een stuk plastic en nieuwe lijm gekocht

DH is going to try reparing it. we've already bought a piece of plastic and some new glue.

En mocht er soms iemand twijfelen of die lijm écht nieuw is......het stond op de verpakking hoor!!

And if someone is doubting if the glue really is new........it's mentioned on the packaging!!!

om  mijn leed  weer even te vergeten ben ik maar weer druk aan het werk gegaan.
Bijkomend voordeel hiervan is dat mijn mysteriequilt weer een stuk gegroeid is!
Ik zie nu wel een beetje groen voor de ogen...want zowel het machinenaaiwerk áls de applicaties zijn groen!!!


To ease my grief a little I worked on my mysterie again.
Further advantage is that the quilt grew bigger again.
But as both, the sewing and the applique , need to be with green I feel like looking through a green mist right now!!!!



Velen van jullie zullen wel eens van mount rushmore gehoord hebben, die berg waar de hoofden vier amerikaanse presidenten in uitgehouwen zijn.

Weinigen zullen ooit de achterkant gezien hebben.......

I don't think I need to explain this in english!!!!

groetjes: fien

1 opmerking:

Elly's freubel hoekje zei

Heyla Adje
Een flinke meid is op haar toekomst voorbereid
Groot gelijk geen risico meer lopen!
Wat een prachtig uitzicht heb jij daar bij jou...genieten
Leuk je groentjes ben benieuwd
wat een hilarische foto daar word je vrolijk van
Mis onze leuke kletsjes op vrijdag
Moeten nog eens een keer iets proberen te regelen mssch op een woensdag als dat zou gaan ;o))))
Grtjs Elly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...