liefde

liefde
mijn andere grote liefde....

welkom, welcome

welkom op mijn blog vol met quilt - (en een weinig andere) -verhalen.
Maak het jezelf gemakkelijk, neem er een kopje koffie of thee bij.
Een reactie mag, graag zelfs, maar is geen verplichting. ( doe ik bij anderen ook niet altijd)

welcome to my blog filled with quilt- and some other story's.
Make it cosy for yourself, take a cup of coffee or tea and enjoy.
Placing a comment is nice though no must. ( I haven't always time to do this by others too)

woensdag 26 oktober 2011

kleur in het leven!!!!

Ok.....voor de laatste keer het onderwerp weddingring!!!
Inmiddels is die verhuisd naar Maastricht en heeft daar een nieuw stekkie gevonden .
het nieuwe bed van SIL en BIL!!!
hahahahhaa...klinkt wel leuk dat laatste, al heet schoonbroer dus absoluut niet Bill!!!!
En ze zijn er blij mee!!!
En daar ging het dan toch allemaal om!!!!

Ok....for the very last time....the weddingring!!!
it moved to Maastricht where it found a new home.
Right on the new bed of SIL and BIL...ánd no....my brother in law's name is nót Bill.
They both liked the quilt very much...
And that's what the whole story was about......!!!!!

En nu....weer verder met mijn "oude" projecten.
Want na al die neutrale tinten was ik wel weer toe aan wat kleur in mijn leven!!!!
En kleurrijk gaat het worden in mijn mysteriequilt


and now taking up on my "old " projects again
After all those neutrals I was longing for some colour in my life!!!!
And colourfull my mysteriequilt sure is!!!!

En veel werk ook!!!!
al deze ieniemini driehoekjes komen erin....en nog wel heel wat meer dan deze denk ik zo


And it will be a lot of work also!!!!
All these tiny little half squares are needed........and an awful lot more than these I'm afraid!!!

gelukkig is DH weer als redder in de nood ingesprongen want tja....al die kleine stukjes snijden is best wel een hoop snijwerk.'
Dat voel je al snel aan je rug!!
DH was al eens op het idee gekomen om een kleinere snijtafel te maken die op de gewone tafel past.
Maarja, voor dat doel heb ik ook al eens twee schragen en een tafelblad gekocht...ideaal om aan te werken maar een onding in de kamer.
en moeilijk op te ruimen en weer uit te halen .......
Op iemands blog zag ik DH's idee weer terug en dat heeft me over de streep getrokken....dus nog een snijtafel erbij...kleiner deze keer.

Fortunately DH was there to help again, because all those little half squares are a lot of work to be cut.
after a while my back felt sore.
DH had the idea to make a small cuttingtable that fits on the big diningtable.
At first I didn't want him to make it.
After all I once bought two pedestalls and a tabletop for cutting my fabrics...ideal for working at it but too big to clear it out of the way everytime I stopped working and get it out again when I started again.
So when I saw the idea on somebody elses blog I was convinced.....yes he could make me one also...so another cuttingtable but a lot smaller than the old one.

Wederom bij Ikea een klein tafelblad gekocht.
Daaronder vier verstelbare keukenpootjes en voila.......ik kan weer vrolijk verder snijden!!!

So to Ikea again to buy a small tabletop.
Four adjustable tablelegs ( In fact they are for a kitchen but who minds?)
And I can happily cut my fabrics again!!!!!!!!

Zo afentoe is het tijd om eens iets nieuws te proberen.
Een tijdje geleden zag ik ergens op een blog een tutorial van iemand hoe ze gezichtjes maakte als ze afbeeldingen van mensen in een quilt zette.
Opgeslagen voor betere tijden....maar nu ik vond dat die betere tijden waren aangebroken , kon ik het niet meer terugvinden.
Maar er zit ook nog een harde schijf in mijn hoofd en het hele geval was me toch nog vrij goed bijgebleven......het had zeker  indruk op me gemaakt.
Maar dat kwam nu dus goed uit!!
Fien kan NIET  tekenen dus heb ik met behulp van Saralpapier de tekening overgetrokken op de stof.


Once in a while you should try something new.
a while ago I saw a tutorial on a blog about how to make a face on a human being in a quilt.
I saved the file for better times....but now the better times have arrived I cann't find it anymore.
But I've got a harddisk in my head to, and the tutorial must have been impressive to me as I did remember everything without reading the file.
Sure that was a big help at the moment.
Because Fien can NOT  draw (!!!!) I copied the drawing with saralpaper onto the fabric

vervolgens heb ik de schilderskist van DH even  "geleend"
Helaas had ik  geen spits penseel dus was het even behelpen.
met olieverf heb ik het wit van de oogbol geschilderd.....het wordt toch niet voor een quilt die gewassen moet worden dus hoef ik niet op te letten hoe de verf zich houdt.
Op dit moment ziet het er een beetje horrorachtig uit........


I "borrowed"  DH' s chest with painting materials.
to bad I couldn't find a real fine paintbrush but I had to use what was around....
with oilpaint I painted the eyeball....it is for a quilt that will not be washed so I don't need to make sure the paint stays on while being washed.
Looks a bit scary  at the moment.........

Dus maar snel invullen met een bruine iris en een zwarte pupil.

Quickly I fill in the brown iris and the black pupil

En dan het witte stipje dat de boel verlevendigd.....jaja...op de goede plek, anders kijkt het figuurtje scheel
ff twijfelen of ik de lippen borduur of ook met verf doe.
Het laatste maar even, kan altijd later bekijken of ik er nog omheen borduur.
The the white spots in the eyes to make them more alive.......trying to get them on the same spot or else the little person squints.
Now..do I paint the lips to or do I embroider them........ok I'll paint them for now...I can see later if I will do some embroidery around them

Ok..niet helemaal perfect maar voor een eerste keer ( en met een slecht penseel)  ben ik tevreden!!!

Ok... not all perfect but for a first time ( and with the wrong brush) I'm satisfied!!!!!

Vanmiddag nog naar mijn quiltvriendin geweest.
Ze heeft een hele berg nieuwe oude quilttijdschriften binnen gekregen.
Veel quilters newsletters en daar ben ik een grooooooooote fan van.
Dus even gaan zitten kwijlen.
En kwijlen was het!!!!!! ....en dan heb ik volgens mij nog maar de helft gezien
Goede reden dus om terug te gaan ;-)
Hoewel we altijd wel weer redenen hebben om bij elkaar op bezoek te komen!!!



This afternoon I went to visit my friend.
She's recieved  a lot of new old quilting magazines.
very much quilters newsletters which I'm a huge fan of.
So I sat there druling over all those wonderfull magazines!!!!
I think I haven't seen even half of them.
So I have got a good reason to go back to visit her ;-)
But I think we always have reasons to visit each other!!!!!

Groetjes: fien

2 opmerkingen:

Marie-José H zei

Hahaha je weet wel hoe je een mystery op de foto moet zetten. Zo blijft het dus een mystery:-)Maar hij wordt wel schitterend. En ik vraag me af wie die quiltvriendin is. Toch eens even kijken;-)

Annemieke zei

Als ik veel snijwerk heb leg ik mijn snijmat op het aanrecht: goede hoogte en goed licht boven het werkblad!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...