liefde

liefde
mijn andere grote liefde....

welkom, welcome

welkom op mijn blog vol met quilt - (en een weinig andere) -verhalen.
Maak het jezelf gemakkelijk, neem er een kopje koffie of thee bij.
Een reactie mag, graag zelfs, maar is geen verplichting. ( doe ik bij anderen ook niet altijd)

welcome to my blog filled with quilt- and some other story's.
Make it cosy for yourself, take a cup of coffee or tea and enjoy.
Placing a comment is nice though no must. ( I haven't always time to do this by others too)

dinsdag 8 november 2011

zand in de oooooo......uuhh op de foto

Soms hebben we van die gekke laatste-minuut-invallen.
Nu ook weer.......er was weer een zandsculpturenfestival bij het kasteel van hoensbroek.


Sometimes we make last-minutes-plans.
like now....there was a sandsculpture-festival near the castle of hoensbroek

En aangezien ze vandaag begonnen zijn met opruimen zijn we afgelopen zaterdag nog maar even gaan kijken.
Het leuke was dat het een avond openstelling was...en aangezien het al vroeg donker is was het leuk aangekleed met fakkels en vuurkorven


and because they started today with removing it we went to see it  saturday.
The nice part of it was that it was in the evening...they only had two or three evenings.
The rest of the time it was only opened  during  daytime.
So now it was kind of special because of the fires and candles they put everywhere

Maakt het uiteraard iets moeilijker om foto's te maken maar ach...een kleine impressie kan ik toch geven

en nee, dit is geen zandkasteel!!!

it was a bit difficult to make pictures because of the darkness but I can show some to you anyhow.
And no...this is NOT a sandcastle!!!!

Deze  is wel van zand.....


This one is made of sand though.....

Zelfs een beetje horror....een leeuw die een gladiator verslindt in het colosseum

even a bit of horror...a lion eating a gladiator in the colosseum in rome




en zelfs manneke pis van brussel gaf acte de presence.....

I don't know how he's called in english but it's the little peeing guy from brussels...very famous


de ronde tafel ridders, heel toepasselijk met het kasteel op de achtergrond.
het waren er meer , maar die kreeg ik niet goed op de foto

King arthurs knights, how obviuos with the castle in the background.
Ofcourse there were more knights but I couldn't get them all on one picture.


Michael Jackson was ook aanwezig.

Michael Jackson was there to.


Ok, ik hanteer een beetje vreemde chronologische volgorde maar Michelangelo  maakte wel heel veel indruk op me .

Ok, my chronological order is at least a bit peculiar but I sure was impressed with michelangelo.


en wat dan te zeggen van de sagrada familia van gaudi!

and how about the sagrada familia, gaudi's  church  in barcelona, that still isn't finished!!!


en met de maan op ons neerkijkend......

and with the moon looking down on us......


.....namen we afscheid van het zand en van kasteel hoensbroek.
Dit laatste met het voornemen om weer eens een keer overdag terug te komen en het van binnen te bekijken.
Maar als we zover zijn, zien jullie daar wel weer foto's van!

....we said goodby to the sand and to the castle of hoensbroek.
but not without the promise to come back some day but then during daytime to visit the inside.
Whenever that day arrives you will see the pictures here again.

Op een amerikaans prikbord las ik dat er weer een ( internet-) quiltwinkel gaat sluiten.
Jammer maar helaas.
Ze houden een uitverkoop dus wie nog iets zoekt ( wie niet eigenlijk?) kan bij this-n-that fabrics kijken.
En ja, het is zeker zonde dat er weer een quiltwinkel verdwijnt, maar we kunnen niet de hele wereld redden en door er nog wat uit te geven , krijgen ze in ieder geval nog wat geld binnen voor hun waren.

On an american board I read about this-n-that fabric closing down.
Sure it's a pity.
But we can't save the world so if you want to buy some fabrics in their sale at least they get that money.

Een beetje vrolijker nu weer.
Ik zit met mijn quiltwerk nog steeds in de groene periode.
Niet erg hoor...veel  kunstenaars hebben ook van die periodes gehad en zijn er, na hun dood, heel bekend om geworden...dus er is nog hoop voor me!!!


No sad news anymore...
with my quilting I'm still in my green period!
That's no big deal.......a lot of artists have been in those periods to, and they have become very famous after their death!
So there's still hope for me!!!

maar kom op.....ik heb er inmiddels een beetje zwart bij gegooid   geappliceerd. 
hmmmmmm....lijkt wel of er een bloedzuiger over mijn werk kruipt......
.

I threw in   appliqued some black.
hhmmm looks like a leach is crawling on my work.......

én ik heb het gezichtje helemaal af.
Ik heb er een stukje molton achter gezet en daarna geborduurd.
Zo krijgt het gezichtje wat volume én je ziet de draden niet aan de achterkant
Ik weet het...het is níet perfect, maar ach, als ik mezelf in de spiegel zie ben ik dat ook niet, jij wel??
And I finished the face.
I put a little piece of thin batting behind it before embroidering.
it gives a bit of volume to the face and it hides the threads on the back
I know it ain't perfect but hey......when I look into the mirror I don't see a perfect face either...do you???

Groetjes: fien

1 opmerking:

Marie-José H zei

Amai Fien, je bent goed bezig geweest. Erg spannend om donderdag alles life te zien. En wat hebben we toch een mooi kasteel. Zo mooi. En alle lof voor de fotografe om het er zo mooi op te krijgen;-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...