liefde

liefde
mijn andere grote liefde....

welkom, welcome

welkom op mijn blog vol met quilt - (en een weinig andere) -verhalen.
Maak het jezelf gemakkelijk, neem er een kopje koffie of thee bij.
Een reactie mag, graag zelfs, maar is geen verplichting. ( doe ik bij anderen ook niet altijd)

welcome to my blog filled with quilt- and some other story's.
Make it cosy for yourself, take a cup of coffee or tea and enjoy.
Placing a comment is nice though no must. ( I haven't always time to do this by others too)

maandag 11 juli 2011

een bontjas en een nieuwe quilt

Je zult met zo'n warm weer maar met een bontjas rond moeten lopen!!!!!!
Dus moet ik Chanty afentoe eens even flink kammen....om haar jas wat dunner te maken
Imagine you have to walk around in a fur coat during a hot summer!!!
That's why I need to comb Chanty very good each two or three days.....

Ze ziet er dan tenminste niet meer uit als een net-uit-bed-hond
Now she doesn't look like a just-out-of-bed-pet anymore!!!!!!!!

Er zijn niet veel mensen die weten dat ik níet de enige creatieve persoon ben hier in huis.
Creativiteit is er in vele vormen....
er bestaan mensen die zelfs al aan de ontbíjttafel creatieve uitspattingen hebben....zoals mijn DH
there are few people who know I'm not the only creative person in the family.
Creativity comes in many shapes.....
There are people that get creative already during breakfast...like my DH.


Ik had al verteld dat ik niet zo graag een bies om een quilt zet.......een van de redenen is dat ik telkens geprikt word door die massa spelden die erin moeten....
Iedere keer als ik de quilt weer oppak om er verder aan te werken is het weer prijs!
En overal he.......niet alleen maar in de vingers, maar ook in mijn benen en mijn buik, als de quilt op mijn schoot ligt.
Hopelijk gaan deze het me nu een beetje makkelijker...of in ieder geval, minder pijnlijk maken

I told already I'm not all to fond of sewing a binding around a quilt......one of the reasons is that I get pinched  all the time by the pins.
Everytime I pick up my quilt to work on it , it happens again!
And then not only my fingers....but my legs and belly to, as I put the quilt on my lap to work!
I hope with these it's gonna be a lot easier or at least less painfull


Het ziet er best wel vriendelijker (lees veiliger) uit zo!!!!!

It sure looks a lot friendlier (less dangerous)like this!!!!

Heb ik al verteld hoe blij je kunt worden van de post?
De laatste twee ontbrekende stofjes die ik nodig had zijn nu ook binnen.
Voor de laatste keer dus weer een foto van de serie......maar wél met aanvulling van de twee bovenste, bruine stoffen!
én de onthulling van het project dat erbij hoort!!
de mariners watch

Did I tell you how happy you can get from mail?
I finally recieved the last missing fabrics I need!
So for the last time, a picture again of my metropolis fabrics, but now with the addition of the
two brown fabrics on top AND the project I'm gonna make out of it!
The mariner's watch!!

Ik ben eerst nog even bezig aan mijn double weddingring.
Die is ook erg leuk om aan te werken.
Dit zijn de laatste foto's die ik ervan gemaakt heb, intussen ben ik alweer een stukje verder.

But first I'm working on this double weddingring.
great fun working on it!!!!!
These are the last photographes of it, but I'm a bit further already
The mariner's watch maak ik samen met MJ, we beginnen er aan over een week of drie?? ,  Als MJ vakantie heeft.

The mariner's watch I'm gonna make together with MJ, probably in about three weeks , she has vacation and we start working on it.

Ik had het patroon gezien in een tijdschrift en besloot em te gaan maken.
 twee dagen daarna kreeg ik een foto ervan van Mj in een mailtje , ze had em gevonden op internet en was er verliefd op geworden!!!
Hoe toevallig is dat........waarschijnlijk quilten we al veel te lang samen.........;-)

I found the pattern in a magazine and decided to make it.
Two days later MJ send me a mail with a picture of it ....she saw this one on the internet and fell in love with it!!!!
Great coincidence ain't it??.....we probably spend way to much time quilting together ;-)

Intussen ben ik de hexagons niet vergeten hoor.....ik ben alweer een nieuw voorraad kartonnetjes aan het knippen!
Meanwhile I'm not forgetting the hexagons.......I have been cutting templates again ......

Tot slot nog iets om over na te denken.........
I leave you with something to think about......

Groetjes: fien

3 opmerkingen:

Marie-José H zei

Hey Fien, je bent weer goed bezig lees ik. Ach ja, die arme honden met hun dikke vacht. Onze Fleur moet er morgen aan geloven. Je houdt het niet voor mogelijk hoeveel haar er op de grond ligt van zo'n kleine Maltheser.
Creativiteit is ondoorgondelijk, dat blijkt maar weer. Veel mensen verdienen daar een vermogen mee.
Mmmm, de stofjes zijn geweldig. Verheug me erop te kunnen starten.

Carla zei

Jij ben ook bezig geweest Fien.
Met hondenhaar kan ik misschien wel wat mij op de spinnenwiel of tol.
De hexjes op karton is best wel lastig als je geen karton in huis heb. Ik heb een geluk dat ik wat nodig heb een gil geef aan mijn moeder, die neemt het van haar werk mee.

Marit zei

Tja, die haren!!! Wij halen nu al 2 weken, iedere week een emmer haren van dat konijn van ons, het lijkt nu wat minder te worden gelukkig (voor haar en voor ons want de haardotten vliegen in het rond, je kunt stofzuigen wat je wilt!).

Die D! Twee creatievelingen bij elkaar ;-)
Je updates zien er weer geweldig uit!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...