liefde

liefde
mijn andere grote liefde....

welkom, welcome

welkom op mijn blog vol met quilt - (en een weinig andere) -verhalen.
Maak het jezelf gemakkelijk, neem er een kopje koffie of thee bij.
Een reactie mag, graag zelfs, maar is geen verplichting. ( doe ik bij anderen ook niet altijd)

welcome to my blog filled with quilt- and some other story's.
Make it cosy for yourself, take a cup of coffee or tea and enjoy.
Placing a comment is nice though no must. ( I haven't always time to do this by others too)

donderdag 10 februari 2011

mooi weer quilter

Fien was een paar dagen onvindbaar!!!!
dat wil zeggen....in blogland.
Het eerste echt mooie weer van het nieuwe jaar, even vergeten dat het eigenlijk nog steeds winter is.
Jas aan en zónder handschoenen en sjaal naar buiten, wandelen met de hondjes.
En meteen de camera mee die ik gekregen heb van mijn broer.......( heb je zijn foto's al gezien, de link staat links naast mijn blog)

Dit zijn wat foto's van het zwembad van Kaya en Chanty, helemaal prive is het niet want ze moeten het delen met andere honden, vissers en wildkampeerders.

Fien was lost for a few days!!
That's to say; ...in blogcountry.
For the first time in this new year we had a few beautiful sunny days.
Fien put her coat on, happy she didn't have to wear mittens and shawl , and hop....into nature , walking with the doggies...
And I took the camera my brother gave me with me (by the way, did you watch my brothers fotography , the link is  on the left side of my blog)
here some pictures of the swimmingpool from Kaya and Chanty .
ok, it's not totally private, they have to share it with other dogs, fishermen and people camping where they shouldn't.

We waren niet alleen.......

we weren't alone.............

Hoewel het nog erg vroeg is begint de natuur toch al langzaam wakker te worden.....ok de micro- natuur in ieder geval dan.



nature is slowly awakening, ok  the micro-cosmos,  although it's still winter........

Maar genoeg natuur dit is geen natuurkundeblog maar een quiltblog.
En natuurlijk heb ik de afgelopen dagen ook nog aan met mijn lapjes gewerkt.
Eerst en vooral de tweede cosmatiring...klaar op zondag!!!!
Puik he??!!!!!
Alleen heeft fien de slechte gewoonte om zelden een patroon helemaal door te lezen maar meteen te beginnen.De tweede ring moet eigenlijk verdeeld blijven in vier aparte stukken, dat is gemakkelijker bij het in elkaar zetten van de quilt.
Ach ja, kwestie van vier naadjes weer lostornen......

But..........this is not a blog about biology, but about quilting.
And ofcourse I've been working with my fabrics.
Well, the second cosmatiring was finished on sunday!!!!
Great !! isn't it????
Only Fien has a very bad habbit, she doesn't read through the whole pattern before beginning.
The second ring shouldn't be closed, it had to stay devided in four parts because that makes it easyer to put the whole quilt together.
ah well, I only need to unpick four seams....

Ik ben ook al begonnen aan het middenstuk.
reverse applique, best nog wel pittig, vooral omdat ik zigzag gebruikt heb in plaats van stiksteek.
het is dan ook niet helemaal mooi soepel gegaan, maar ach, tis voor mezelf dus helemaal perfect hoeft ook niet.
I started working on the centre.
It wasn't quite as easy as I thought, because I don't know if I used the right stitches....it looks a bit like richelieu-embroidery now.
It isn't smooth also, but the quilt is mine so it doesn't have to be perfect....

De rand is ook al in verschillende stadia van ontwikkeling.
het lijkt misschien een beetje chaotisch maar ik ben met verschillende onderdelen tegelijk bezig omdat ik een beetje bang was dat ik niet voldoende stof zou hebben.
Maar dat komt wel goed, ik zal er zelfs nog resten aan overhouden.
I've started on the border also.
maybe it looks a bit chaotic , working on all those different parts of the quilt at the same time.
But I was afraid I didn't have enough fabric so I cut all the parts at once...but it's ok, I even will have leftovers

Groetjes: fien

2 opmerkingen:

Marie-José H zei

Je gaat goed met je Cosmatiring. Het ziet er geweldig uit. Gaat helemaal goed komen. En goed dat je even van het weer hebt genoten. Het levert tenslotte prachtige plaatjes op.

Quilting-Els26 zei

he Fien Ik dacht dat ik limburg niet miste maar toch als ik de foto's van de vijver zie .....
Hier kunnen we niet zo dichtbij leuk met de honden lopen dan moeten we al verder weg.
Mooi hoor die cosmatiring ben bebieuwd hoe het er af uit ziet Dus wel een beetje opschieten hoor hahaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...