liefde

liefde
mijn andere grote liefde....

welkom, welcome

welkom op mijn blog vol met quilt - (en een weinig andere) -verhalen.
Maak het jezelf gemakkelijk, neem er een kopje koffie of thee bij.
Een reactie mag, graag zelfs, maar is geen verplichting. ( doe ik bij anderen ook niet altijd)

welcome to my blog filled with quilt- and some other story's.
Make it cosy for yourself, take a cup of coffee or tea and enjoy.
Placing a comment is nice though no must. ( I haven't always time to do this by others too)

woensdag 23 november 2011

een bijl met wriemeltjes

Een heel stapeltje stofwriemeltjes liggen alweer te wachten......
Hihihihi, moet zoiets uitgroeien tot een echte quilt?
a bunch of tiny scraps are laying around, waiting to become one big quilt.
Can you imagine that it will be a quilt one fine day?

nadeel van al dat appliceerwerk is dat je er zo'n kapotte vingers van krijgt...alleh, ik dan tenminste.
En ja hoor, ik heb zelfs twéé vingerhoedjes maar ik werk er niet graag mee...alleen als het écht heel erg pijn gaat doen dan wil ik misschien wel eens mijn vinger afdekken met zo'n hoedje.
lekker eigenwijs he, zo heb ik ooit ook een paar dagen rondgelopen met dikke, rode handen met allemaal kloofjes omdat ik geen handschoenen droeg bij het leggen van de tegels in woonkamer en gang.


When I have a lot of applique work on my hands my fingers get sore.
And yes, I do have two thimbles but I very rarely use them, only when it hurts very very much.
I don't like working with something on my hands like thimbles or mittens.
I once walked around with thick red hands, all sore, because I didn't use any protection while putting down tiles on the floor of the livingroom and corridor.

maar als het dan echt te erg word geef ik mijn handen gewoon even een paar uurtjes rust en ga wat anders doen.
ik heb dit boek nog....

But when it's all too heavy for my fingers I just let them rest a little while and start working on something else.
why else did I buy this book a long time ago......?

Ik ga dus een workshop doen in mijn uppie........en uiteraard met mijn zó -moet -je -dat -doen -boek

I'm going  to do a workshop.....all by myself, with my to-do-book

allereerst sta ik versteld van de hoeveel benodigde stof die ze aangeven.
En de manier waarop er gesneden moet worden...lijkt wel of er een hele hoop reststof overblijft.
Alhoewel resten........dat zijn eigenlijk geen resten want ze worden weer mooi versneden voor iets anders.
maar goed, ik ga ervan uit dat de schrijfster van dit boek weet waar ze het over heeft, dus vaar ik even blind op haar aanwijzingen.

at first I'm a bit confused about the amount of fabric that is to be used.
And the way it should be cut...looks like a lot of fabric will be left over.
Although leftover, it's going  to be used for something else.
But ok, I think the writer of this book will know what she's  talking about, so I will follow her clues blindly for now.

Eerst al die yards in de lengte doormidden scheuren.
en vervolgens bepalen waar het patroon in de stof zich herhaalt.
Even de stof rechtsnijden

First I torn the fabric in half lengthwise.
And then I have to find out where the pattern repeads.
I cut a bit off the fabric to make it straight.

de gekleurde vlakjes in de zelfkant van de stof maken het vrij gemakkelijk om het punt te vinden waar het patroon zich herhaalt
Ik kan steeds gaan van bruine vlakje 8 naar bruine vlakje 8 en daar afsnijden, dan heb ik precies de goede maat voor het patroon dat ik wil maken


the coloured squares in the selvage make it easy to find the  repeads .
I go from brown square 8 to brown square 8 and then cut.

en dan wordt er van mij verwacht dat ik dit 6 keer zo doe.
Ach, ziet er toch goed uit dacht ik zo....
Voor mijn patroon moet ik dit nu ook nog een keer doen met de andere helft van de stof.


I'm expected to do this 6 times.
HHmmmm...looks kind a nice don't you think?
Now I have to do the same with the other half  of my fabric.

En dat is dan het stack-gedeelte......vervolgens komt het whack-gedeelte.
hihihihi...klinkt een beetje morbide vind ik, in thrillers zegt de dader vaak "whack him" als er iemand vermoord moet worden.
ik heb dan nu ook van die visioenen van een groot bijl die de stof doorklieft.......
euh, misschien moet ik maar even uitrusten voor ik verder ga met al die vreemde ideëen in mijn hoofd.......

so far for the stack-part.....now comes the whack-part.
Hihihihih, sounds a little morbid I think,in thrillers the unsub often says : "whack him" when he wants somebody to be murdered.
I now have visions of a big axe cutting through my layers of fabric......
uuuhhhhh, maybe I should get some rest  before I go on with all those weird ideas in my head.....

Groetjes: fien

6 opmerkingen:

Shirley zei

arme vingertopjes, even pauzeren maar. En de stack&whack doe je handig, het is leuk werk en het gaat ook snel, veel plezier!!

Marie-José H zei

Haha ja dat ken ik die kapotte vingertoppen. Ziet er grappig uit die stof zo mooi op rijtjes gesneden. Spannend wat het worden gaat.

Kathinca zei

herkenbaar die kapotte vingertoppen. Ik gebruik sinds kort de thimblepads van nifty notions als ze kapot zijn en ik toch bezig wil.

Ben benieuwd wat je met al die kleurige repen gaat doen.

Marit zei

Ach, zolang je nog geen echte moordneigingen krijgt ;-)

Mooie stof en ontzettend handig, die vakjes! Kende ik nog niet. Ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat, wat denk je? Ga ik dat nog in het echie zien??? Of ben ik dan allang weg? Ja, okee, weet nog niet wanneer ik precies ga maar als je een jaar nodig hebt....

Nou ja, DAN kom je maar lekker even over, hahaha.

Nu je vingertopjes rust geven, verwen ze maar goed!

Annemieke zei

Mooie warme kleuren heb je uitgekozen! Ben benieuwd hoe het eindresultaat er uit gaat zien.

Zit er verschil in de one block wonder en stack en wack?

Groeten uit de polder...

quiltfien zei

Kathinca, dat is een goede tip, moet er misschien ook maar eens gaan bestellen!
Marit....tuurlijk zie je die nog in het echt.....ik denk toch niet dat jullie ineens zo stel op sprong weg zijn?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...