liefde

liefde
mijn andere grote liefde....

welkom, welcome

welkom op mijn blog vol met quilt - (en een weinig andere) -verhalen.
Maak het jezelf gemakkelijk, neem er een kopje koffie of thee bij.
Een reactie mag, graag zelfs, maar is geen verplichting. ( doe ik bij anderen ook niet altijd)

welcome to my blog filled with quilt- and some other story's.
Make it cosy for yourself, take a cup of coffee or tea and enjoy.
Placing a comment is nice though no must. ( I haven't always time to do this by others too)

donderdag 7 april 2011

tandartsen en tweets

Soms zit het niet mee in het leven...
Dit zijn zo van die dagen..........hoe dat komt?
Fien had kiespijn....en goed ook!!!!!!!
dikke bult aan de kaak.....onsteking.
Fien heeft ook een grote angst voor tandartsen. maar ooit zei een oom van me: "als je echt flinke tandpijn hebt, ben je niet meer bang voor de tandarts"
Wat kunnen ooms soms wijs zijn.........hij had hartstikke gelijk....ik was nog nooit zo blij met een tandarts als eergisteren, toen de kies getrokken werd.

Sometimes life aint easy.
This is one of these times..........why?
Fien had a toothache....and a good one to!!!!!
a knob in the jaw ....painful.
Fien has a great fear of dentists, but an uncle once told me that if you were really in pain, you wouldn't be afraid for the dentist anymore,
Uncles can be wise,....he was totally right........I never was so relieved to see the dentist as the day before yesterday, when she extracted the tooth.

het zou een hele opluchting moeten zijn, geen pijn meer, maar helaas....
de tandarts gaf al aan dat er nog een of twee kiezen waren die er niet meer uitzagen of ze wel goed vast zaten.
en ja hoor....mijn geluk kennende....loop ik alweer een paar dagen op pijnstillers en staat er alweer een afspraak vast voor morgen.....waarschijnlijk gaan er weer twee of drie uit.

I should be relieved now, no more pain, but unfortunately...
The dentist already thought there were more teeth that were a bit loose.
And yes.....I did it again........I live already for a few more days on painkillers and tomorrow I have to go back to the dentist......probably two or three teeth more have to be extracted......

Een vriendin van me kwam op bezoek en maakte de dag  toch nog leuk door haar bezoek én door 4 dozen vol oude handwerktijdschriften die ze voor me meegenomen had.
Ze waren al vanaf  1974!!!

ik vind het heerlijk om door die oude bladen te struinen.
Allemaal uit de tijd dat handwerk in huis nog mocht!
Wat je dan allemaal tegenkomt.........

A friend of mine came to visit and she lightened up the day with her visit and with 4 boxes filled with old handicraft magazins.
Some were from 1974!!!!
I love going through these oldies.
They are from the time when  handicrafts were allowed in the house!!!
its great what you can find in them old magazins!!!!

patchwork wat het zelfs nu nog goed zou doen!( alleen voor mij dan zónder vollant)
Zelfs de stoffen zijn nog helemaal up -to -date

patchwork that is nice to make, even the fabrics are up-to-date!

dingen die ik gewoon zelfs nu nog leuk vind

thinks I even now would like to make!!!


Uit nostalgie zou ik deze ook nog wel maken en gebruiken

Pure nostalgie to make....

maar soms helpt zelfs nostalgie niet meer......
Heeft ooit iemand zoiets gedragen???????
Dit komt uit 1977, toen was ik 18, kan me écht niet herinneren ooit iemand in een gebreid badpak of gehaakte bikini gezien te hebben!!!
en daarmee het water ingaan om te zwemmen?????????

sometimes even nostalgie doesn't do the trick anymore.
was there really someone who wore this?????
This comes from 1977, I was 18 then, but I really can't remember seeing someone wearing a knitted bathingsuit or a croched bikini!!!!
...And then go into the water and swimming with one of these???????

Terug naar de dag van vandaag
Ik heb toch nog iets gedaan aan mijn tweets...de stoffen voor de vogels zijn inmiddels ook al binnen dus kon ik doorwerken.

Back to 2011.....
I did work on my tweets.....the fabrics for my birds arrived so I could go on....

En als je ooit nog eens gevraagd wordt waar kindertjes vandaan komen?
Hier groeien ze gewoon aan de bomen!!!!!

and If you're ever asked where children come from?
Here they grow in trees!!!!!!

groetjes: Fien

6 opmerkingen:

Kathinca zei

Stoer hoor in je upje naar de tandarts! Ik ben geloof ik in heel m'n leven 1x alleen geweest, en ik ben 38. Onze tandarts is erg leuk maar z'n beroep vind ik minder. Je tweets zijn erg mooi! Vind de rood voor je vogels erg mooi gekozen. Heb ook eindelijk de stofjes voor m'n vogels rond en ben druk bezig te tekenen en te strijken pfffft niet mijn favoriete klus dat strijken.

Klaske zei

Sterkte bij de tandarts Fien! Geen pretje als je kiezen moet laten trekken, maar als afleiding kun je heerlijk in je bladen bladeren..
Fijn weekend

Terray zei

Aiii kiespijn, dat is echt niet fijn daar kan je goed ziek van zijn. Nou maar die tandarts is ook mijn vriend niet, dapper dat je toch gegaan bent!!

Heerlijk neuzen in de oude tijdschriften geeft afleiding!
Je tweets worden onwijs mooi zeg!!

Hahaha ik was vandaag nog in het tuincentrum maar zo'n boom als wat jij hebt staan heb ik niet gezien hoor ;-)))

Prettig weekend
Groetjes
Tertia

quiltfien zei

Nou....Kathinca...zo'n held ben ik niet hoor, DH is meegegaan!!

Hahahhahaa Terray...klopt, is een heel aparte boom...heb er bijna nog zo eentje af!!!

Kelly zei

Hé, van die druifjes uit die boom ken ik er wel een paar. Haha!! Dus daar hangen die drie meiden van ons altijd uit...letterlijk dus!!

Blogger zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...