liefde

liefde
mijn andere grote liefde....

welkom, welcome

welkom op mijn blog vol met quilt - (en een weinig andere) -verhalen.
Maak het jezelf gemakkelijk, neem er een kopje koffie of thee bij.
Een reactie mag, graag zelfs, maar is geen verplichting. ( doe ik bij anderen ook niet altijd)

welcome to my blog filled with quilt- and some other story's.
Make it cosy for yourself, take a cup of coffee or tea and enjoy.
Placing a comment is nice though no must. ( I haven't always time to do this by others too)

zondag 3 april 2011

lente....

Wat is het toch heerlijk werken aan my tweets....zo'n vrolijk ontwerp.
het was zaterdag toch al zo'n heerlijk weer en dat geeft dit nét even iets extra's!!!
Ik had laatst een proefpakketje Saralpapier gekocht.
Wilde proberen of je daar goed de quiltmotieven mee kon overbrengen op de gesandwichte tops.
Dat viel me vies tegen......de drie lagen stof op elkaar zijn uiteraard vrij zacht, dus moest ik heel hard op het patroon drukken om iets over gebracht te krijgen op het stof.
Gevolg...het patroon scheurde en de lijnen stonden nog niet duidelijk op het stof.
truuk mislukt dus.......
Nu las ik dat iemand er het applicatiepatroon mee overtekende op het stof......en dát werkt dus wel heel goed.

En voor de oplettende kijkertjes....ja, rechtsboven ben ik twee blaadjes vergeten, maar dat is alweer rechtgebreidt  uh rechtgeappliqueerd!!

What a great fun is working on my tweets.....such a cheerful design.
It was a lovely summers day saturday and that gave it a bit extra!!!!

A little while ago I bought a package of saralpaper to try it out.
wanted to try to bring over the quiltingmotive on the sandwiched top.
it didn't work as well as I hoped.
because the three layers of fabric, the underground was real soft.
I had to press very hard on the pattern to get some lines on the fabric.....the pattern was torn and the lines still weren't very clear .
mission failed........
Now I read somewhere that someone used the saral to transfer the applique pattern to the fabric, and that worked well!

And for the very vigilant readers amongst us....yes I forgot to draw two leaves on the right site up, but I already appliqued them in place.

Denk dat ik de volgende keer probeer om het quiltmotief al vóór het sandwichen op de stof te tekenen met de saral.

Think that next time I'm gonna try to transfer the pattern on the fabric with the saralpaper before sandwiching.

had ik al verteld hoe mooi het weer zaterdag was?
het is nu toch echt lente.........overal komen de nieuwe blaadjes tevoorschijn....buiten
Did I tell you already about the beautiful weather on saturday?
Boy, it's really spring....all the young leaves...outsite

En binnen....

And insite.......

Maar dan heb ik toch duidelijk flink minder geduld dan de natuur buiten.
Ik laat de bloemen al volop bloeien!!!
maar ach ja....het is een bom van een jaar.......dus in de wintermaanden zal ik nog bezig zijn met bloeiende bloemen, terwijl de winter buiten me dan alweer ingehaald heeft....

Maar voor nu ziet het er zo toch wel erg vrolijk uit!!!!!

But then I have a lot less patience than nature and let flowers bloom already!!!!
But because it's a bom that takes a year, nature will catch up soon on me.......and even when it is winter, I will still be working on bright flowers when snow is falling outside my window!!!!
But for now it sure looks right and cheerfull!!!!!

Oh en nu moet ik wachten op de stof die ik besteld heb om de vogeltjes te maken.
Ik hoop maar dat het snel komt, want natuurlijk ben ik razend nieuwsgierig hoe het complete plaatje eruit gaat zien!!!!!!!!

Ohw, and now I'll have to wait for the fabrics I've ordered to make the birds.
Hope they arrive very soon from america, ofcourse I'm dying now to see how the birds turn out to be!!!!

Groetjes; fien

2 opmerkingen:

Marie-José H zei

Ik vind het een enige quilt. Heb eens gegoogled naar de 2 adressen die je hierboven aangeeft. Zo schattig al die zomer kleurtjes. Haha en de takjes van je Tweets zijn net als de natuur. Je ziet de zomer komen.

Isabella zei

Heerlijk als de zomer in aantocht is en je alles ziet groeien, binnen en buiten.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...