liefde

liefde
mijn andere grote liefde....

welkom, welcome

welkom op mijn blog vol met quilt - (en een weinig andere) -verhalen.
Maak het jezelf gemakkelijk, neem er een kopje koffie of thee bij.
Een reactie mag, graag zelfs, maar is geen verplichting. ( doe ik bij anderen ook niet altijd)

welcome to my blog filled with quilt- and some other story's.
Make it cosy for yourself, take a cup of coffee or tea and enjoy.
Placing a comment is nice though no must. ( I haven't always time to do this by others too)

maandag 29 oktober 2012

quiltshow en onrust in huis

Het was weer heel goed georganiseerd, de quilt tentoonstelling in Beek georganiseerd  door marij.
In de hele straat zijn er winkels en particulieren die eraan meewerken in meer of mindere mate.
Leuk is het om te zien hoeveel moeite sommigen zich nemen ervoor.
Zoals deze galerij....Kijk hoe ze de glaskunst aanpassen aan de quilt.
It was a very nicely organised quiltshow in Beek, organised by quiltshop marij.
There are shops and galeries and private persons who participate in this show.
It's great to see how much effort some put in to make something special of it.
Like in this gallery......see how they put the glass-art near the quilt.

het is sowieso al een leuke lokatie

It's a nice location anyhow.....

evenals dit leuke hofje.
Waar een heel aardige meneer nét naar buiten kwam en van alles vertelde over wat er verder nog te zien was in het hofje én over zijn vrouw die wel zeker 30 merklappen geborduurd had en die in huis had hangen.
Ohhh meneer toch....zoiets vertellen en dan niet laten zien......dat is moeilijk!!!!!
Maar goed, we hadden de mooie quilts nog om naar te kijken.
Just like this little patio.
Where a nice older gentleman came out and told us about everything in the patio and about his wife who embroidered at least 30 samplers she had hanging in the house.
Ohhh sir, why did you tell us and not show us....that's tough!!!!!
But ok, we had the beautiful quilts to enjoy.

In een ander hofje kwamen we deze tegen...niets quilterigs maar wel héél erg leuk!!!!

On another patio we saw this one, nothing quilt-y but oh so nice!!!!

In de winkel zelf hingen deze onder andere.( mijn favoriet en WIM)


In the shop itself these ones were hanging among others (this was my favorite and one I want to make myself one day)

Ik val toch wel op sterren blijkbaar...

I fancy stars it seems.......
En dan natuurlijk deze beauty nog
and ofcourse this beauty

gemaakt door mijn quiltvriendin...en nee, níet op een pfaff ( das míjn afdeling)

made by my quiltfriend....and  no, she didn't use a pfaff ( thats my cup of tea)

Ok tot zover, er was nog veel meer te zien maar ik kan niet alles hier zetten, ik heb nog meer te vertellen.
Over kleren voor de kerst bijvoorbeeld.
Gezien de crisis maak ik deze maar weer zelf.....
natuurlijk eerst een patroon tekenen.


ok, so far for the quiltshow, there was a lot more to be seen but I've more to tell you.
About clothing for the holidays for instance.
being in a crisis I decided to make them myself again.....
First draw the pattern.

Deze op de stof bevestigen
put this on the fabrics.

Inmiddels zullen jullie al wel begrepen hebben dat dit echt niet over míjn maatje gaat.
het is de maat van de figuurtjes die geappliceerd gaan worden

Meanwhile you will understand that those are not my size of clothing.
it's for the figures that are going to be appliqued

Voor de kerst....zie ze eens liggen, al met zijn zessen
For christmas...see them laying...six of them already.

Maar hier was ik niet op voorbereid!!!!!
Die kerstelfen beginnen meteen allemaal baldadigheid uit te halen!!!!
Eentje hangt er al aan mijn quilt...
 
But I sure wasn't prepared for this!!!!
Those damned christmas-elves started being naughty right away!!!!
One is hanging on my quilt already.....

De tweede klimt, op haar hoge hakken, tegen mijn quiltrek op....
The second one climbs, despite of her high heels, against my quiltingrack.....

Nummer drie zit in de kast....

Number three sits in my cupboard.....

En nummer 4 plaagt kaya...die er niets aan vindt

And number 4 is teasing kaya....who doesn't improve.....

Terwijl nummer 5  al in de lamp hangt ....

and while number 5 is hanging in the lamp......

probeert nummer 6 de kanarie de stuipen op het lijf te jagen...ik kon em nog nét op tijd tegenhouden
number 6 tries to scare the canary.....I was just in time to stop him

Ik zal er maar zo snel mogelijk een rand omheen maken zodat ik weer rust krijg...en de huisdieren ook!!!

I'll have to put a border around them soon, so I will get some rest....and so will the pets!!!

Groetjes: fien

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Ja Fien, het was heel leuk bij Marij in Beek en die meneer van dat hofje heeft ook met ons gesproken, kwam ook toevallig naar buiten. Dit was op zaterdag. Zeg wat leuk die elven, je bent goed bezig. Groetjes Wilma

Shirley zei

Fien wat een enig patroon van die elfen, heb je dat zelf verzonnen, of ergens gezien?

Marie-José zei

Wat en mooie quilt zie ik daar:-) Als hij terug komt maak ik een foto en plaats ik die op m'n blog.
Maar je moet wel die ondeugende Kerst-elven een beetje fatsoen bijbrengen hoor. Ze moeten wel die arme Kaya met rust laten.
Ze zien er wel schattig uit.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...