liefde

liefde
mijn andere grote liefde....

welkom, welcome

welkom op mijn blog vol met quilt - (en een weinig andere) -verhalen.
Maak het jezelf gemakkelijk, neem er een kopje koffie of thee bij.
Een reactie mag, graag zelfs, maar is geen verplichting. ( doe ik bij anderen ook niet altijd)

welcome to my blog filled with quilt- and some other story's.
Make it cosy for yourself, take a cup of coffee or tea and enjoy.
Placing a comment is nice though no must. ( I haven't always time to do this by others too)

maandag 8 oktober 2012

dansende blokjes

We hadden een paar dagen bezoek in ons gedeelte van brunssum
we had some visitors in our part of brunssum

Voor sommigen van jullie is dit misschien dagelijkse kost, maar hier, zo dicht in de buurt, is het wel iets aparts.
For some of you it's probably something you see everyday ( you lucky ones), but here it's a bit unuseable.

Ik kan er volop van genieten, en mijn hondjes ook.
Als recht-schapen herders wilden ze eigenlijk maar al te graag de groep naar huis brengen.
Maarja....dat gaat niet als je aan de riem loopt.
dus konden de schaapjes rustig verder .....liggen


I really enjoy them and so are my dogs.
because they're shepherds they would like to bring them sheep home.
But that isn't easy when you're on a leash.
So the sheep just stayed!

Ze trokken wel veel bekijks....zelfs van hoog in de lucht

Some people were watching them from far up in the height!!


omdat DH carpoolt heb ik niet altijd de beschikking over de auto.
En wat is het dan fijn als je aankopen via internet kunt doen.
Nu hoefde ik de deur niet uit om een pakje plakkertjes te kopen.
En de internetwinkel had even een actie zodat je geen verzendkosten hoeft te betalen.
kat in het bakkie!!!
Dacht ik.......
Ik verwachtte de dag na de bestelling een enveloppe in de bus te vinden.
Maar nee hoor , mijn plakkertjes werden door een koerier gebracht.
Twee dagen thuis moeten wachten.......eerste dag kwam de koerier terwijl ik met de honden uit was.
Hij liet een briefje achter dat ie de dag erna terugkwam, dus weer wachten.
Koerier duidelijk geïrriteerd dat hij wéér moest komen.
Maarja, wie duwt zo'n klein kartonnetje met plakkertjes dan ook in een dusdanige enveloppe dat ie door een koerier gebracht moet worden ipv door de postbode in de brievenbus geduwd kan worden!!
Staaltje dure logistiek!!!!
Dh was carpooling this week so I didn't have the car at home for going to the shops.
How great it is you can order by internet then.
I ordered a blister of tape.
 shipping was free.
great!!!
I expected the postman to put it in my mailbox the next day.
But it was delivered by courier.
Two days later than planned and by an unfriendly courier.
Unfriendly because he had to come twice to my door.
But who the heck packs it in such a big package instead of putting it in an normal enveloppe and let it deliver by a postman??

het appliqueerwerk op mijn geheime quilt is klaar!!!!!
Ik heb nog even getwijfeld om de kleinste friemelstukjes weg te laten



The applique on my secret quilt is ready!!!!!
I have been thinking of leaving the smallest parts out

Maar ik heb ze toch maar erop genaaid en tja...nu het af is zijn ze toch eigenlijk wél de kers op de taart
But now I sewed them on I really think they're the cherrie on the cake!!!!!

Inmiddels ben ik al heel ver met het doorquilten van mijn geheime quilt.
Ooit zag ik een leuke tutorial voor het overbrengen van het patroon op vele lagen patroonpapier, zodat je niet steeds bezig bent met het overtrekken van -tig patronen.
Ik was de techniek helemaal vergeten totdat iemand het weer eens liet zien op een prikbord.
Tja, meteen weer in de praktijk gebracht natuurlijk
je legt het patroon op een aantal lagen patroonpapier ( in dit geval 15) en speldt  dit even vast zodat het niet verschuift

I once saw a tutorial  about how to make it easy to make a lot of quiltingpatterns at once.
I forgot about it but fortunately  someone brought it back to my attention again .
You take your pattern and pin it to about 15 layers of patternpaper.

Op de naaimachine stik je het door, zónder draad en met een oude naald.
( want de naald wordt er uiteraard wel bot van)
You sew through it without a thread in the needle.
Better use an old needle because it will get blund from sewing through all those layers of paper.

Nou heb je het patroon meteen 15 keer op papier staan!!!!
En de lagen zijn allemaal aan elkaar geperforeerd zodat ze niet meer verschuiven als je ze een voor een van elkaar loshaalt als je ze nodig hebt!!!!

and so you have 15 templates at once!!!!
The layers are all attached to eachother so they won't mess up if you pull them apart to use one by one.......


En nu dus doorquilten........een gemakkelijk patroon??
In verband met de tijdlimiet?
Tja, dan speelt plotseling "proud Mary"door mijn hoofd.
De intro van het liedje waarbij Tina Turner zegt: We never, ever do nothing nice .....and easy....
we always do it nice.....and rough.......
En daar gaan we weer, niet op de makkelijkste en snelste manier...
Maar wel mooi......vind ik.....
 
 
Now the quilting....taking it easy because of the timelimit?
A song is playing in my head: proud mary.
The part where Tina Turners says; We never ever do nothing nice.....and easy......
we always do it nice.....and rough.......
And there we go, not taking it easy....but it's getting beautiful....IMHO.....
 
Tot mijn oog valt op de rand van de quilt IEIEIEIEIEIEIEIEIEIIEI..........
ER ZIT NOG EEN GROTE FOUT IN DE QUILT
DIT MOET EEN FLYING GEESE ZIJN
 
And the suddenly something catches my eye IEIEIEIEIEIEIIEIEIEIEI
THERE'S ANOTHER BIG MISTAKE IN MY QUILT
THIS HAD TO BE A FLYING GEESE
 
Snap het werkelijk niet, zó goed opgelet samen met  DH en mijn quiltvriendin.'
Maar niemand heeft iets opgemerkt!
Volgens mij doen die blokken 's nachts een stoelendans!!!!
Morgen probeer ik de fout te herstellen en dan als de donder doorquilten zodat ze niet meer van hun plaats af kunnen!!!!!
 
I really don't get it.
Looked it over and over with DH and quiltfriend.
None of us discovered it.
I think them blocks dance around at night when I'm sleeping.
Tomorrow I'm going to change it and then I quilt like crazy so the blocks are tight up and can't dance around anymore!!!!!
 
Nog ff lachen???
 

Groetjes: fien

1 opmerking:

Marie-José zei

Wauw Fien, je kiezeltjes zien er prachtig uit. Mooi als achtergrond voor de bloemetjes. Kan niet wachtn tot ik hem te zien krijg.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...