liefde

liefde
mijn andere grote liefde....

welkom, welcome

welkom op mijn blog vol met quilt - (en een weinig andere) -verhalen.
Maak het jezelf gemakkelijk, neem er een kopje koffie of thee bij.
Een reactie mag, graag zelfs, maar is geen verplichting. ( doe ik bij anderen ook niet altijd)

welcome to my blog filled with quilt- and some other story's.
Make it cosy for yourself, take a cup of coffee or tea and enjoy.
Placing a comment is nice though no must. ( I haven't always time to do this by others too)

maandag 9 juli 2012

blokkendoos

Ik was nét nog eens even gaan buurten bij de blog van goof.
Dat doe ik wel vaker, tis een gezellige blog.
Maar zó vaak doe ik dat de laatste tijd blijkbaar niet, er waren weer een hele berg nieuwe berichten.
Tja...en dan valt het me ineens in dat ik ook al die tijd nog niet eens meer op mijn eigen blog geschreven heb....
Maar eventjes doen dus!!!

I just went to read some on goof's blog.
I do this more often as it always looks very cosy on her blog.
But I hadn't been there for a while , there were a lot of new messages to read.
well.......and then it struck my mind I haven't been updating on my own blog very much lately....
Will do that right now!!!!

leuk dat er inmiddels ook weer twee nieuwe volgers zijn bijgekomen, hoe meer zielen hoe meer vreugd!
Dus welkom, wilkommen hier!!!
Kunnen jullie al meegenieten van de mooie bloemen die ik kreeg van mijn quiltvriendin, die samen met haar man eens kwam eten om te zien (proeven)  of ik ook nog iets anders kan dan quilten ;-)
Jammer dat dit geen geurcomputer is.......

great seeing two new followers joined my blog!
Welcome here!!!
You can enjoy looking at the beautiful flowers my quiltfriend gave me, as she came together with her DH to taste my chinese food...so she could find out if  I am able to do more than quilting alone;-)
It's a pity you can't smell the flowers....

Er valt weleens wat te beleven hier in de straat.
Laatst werd ons gevraagd geen auto's te parkeren in de straat ivm een wielerronde.
De huizen hier zijn in de jaren 20 van de vorige eeuw gebouwd en ik kon me zo voorstellen dat de straat er toentertijd net zo "leeg" uitzag als die zondag......het zag er wel leuk uit moet ik zeggen.
én ik had het twijfelachtige voordeel dat ik naar blote mannenbenen mocht kijken die langszoefden.......
Sometimes things are happening in our street.
Like when they asked us not to park our cars in the street because of a bicycletour.
The houses here are build in the twenties of the past century and I can imagine that the street looked as empty as it did right now....looks nice I think.
and I had the doubtful advantage of looking at bare menlegs while they came racing across......

Nouja...zoeven......er was ook een échte valpartij hoor
although racing.........some fell down instead of racing across........

deze site al eens tegengekomen?
Hier kun je gratis triangle-foundationpapers downloaden...jeweetwel.....om driehoekjes te naaien.
Ze zijn er verkrijgbaar verschillende maten.

Seen this site before?
Here you can print HST-foundationpaper for free.
They are available in many different sizes.

Ik heb ze al vaker gebruikt.
Twee lappen stof op elkaar, papier erop vastspelden en dan doorstikken op de "streepjes" lijnen


I've used them before.
Putting two layers of fabric together, pinning the paper on them and then sew on the striped lines.

Dan knippen op de doorgetrokken lijnen.

Then cut  the dark all black lines
Op dit moment, met het papier er nog op, strijk ik de stof open.
Daarna scheur ik het papier pas weg.
Dit moet niet te voorzichtig gebeuren want dan vervorm je de naad.
Gewoon....net als bij een pleister, in één ruk eraf.
Eest scheur ik het midden van het papier in, zodat de naad aan het begin niet losgetrokken wordt...
En dan de rest


Now, with the paper still on it, I iron the fabric open.
And after that I tear the paper off.
Not to carefully and slow, because than you distore the seams.
No...just like a bandaid.......tear it off at a strech.
At first I tear the paper in the middle, so the seam on begin and ending won't  be torn lose.
And then I pull the rest of the paper off....

Al die kleine blokjes die nu zijn ontstaan (1 inch klein) zet ik aan elkaar....van 64 kleine blokjes maak ik één grotere.
en die grotere worden ook weer samengevoegd.
En dat is dit het resultaat



All the little squares I've made that way are 1'......I put 64 of them together to make one bigger block.
and those bigger blocks are sewn together also.
Here you can see the result of that.

wat de kleuren betreft helemaal uit mijn "comfort-zone" gestapt.
Maar wat ben ik flieft geworden op deze mooie stonehenge-stoffen
Ik neem aan dat jullie wel begrijpen dat dit enkel een detailfoto is.
ik heb weer snode plannen voor deze quilt, dus voorlopig krijgen jullie niet veel meer ervan te zien.....

For the colours I stepped completely out of my comfort zone.
But I so fell in love with these stonehengefabrics.
I'm sure you understand that this is only a detail of the quilt.
But I have some secret plans again with this quilt so I'm afraid you're not going to see much more for a while.......

Groetjes: fien

6 opmerkingen:

Grit zei

Wow , das wird ein toller Quillt . Die Farben sind wunderschön.
Wie geht es den Hunden?
Liebe Grüße Grit

Annemieke Nierop zei

Dat lijkt mij een superhandige manier van die driehoeken!

Mag ik een linkje maken naar jou blog als ik een stukje schrijf over driehoeken?

Enne.... inderdaad niet de kleuren die ik in eerste instantie bij jou zou bedenken. Maar ach: doe eens gek! ( of gooi je haar los ;-) )

quiltfien zei

Hallo Grit, alles gut mit die zwei.Auch mit Kaya, sie lauft schon wieder viel besser!!!!

Hahahha Annemieke, als het weer eens goed waait gooi ik mijn haar wel los, voor nu doe ik alleen maae ff gek met kleuren.
en natuurlijk mag je een link maken hoor!!

Marit zei

Handig, die driehoeken!

Ik blijf het super vinden, die quilts van jou! Creatieveling!!

Marie-José zei

Hey wie zou die quiltvriendin dan toch wel zijn? Mooi bosje bloemen hoor.
Je nieuwe project ziet er helemaal super uit. Ben benieuwd morgen in de echies.

Blogger zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...