liefde

liefde
mijn andere grote liefde....

welkom, welcome

welkom op mijn blog vol met quilt - (en een weinig andere) -verhalen.
Maak het jezelf gemakkelijk, neem er een kopje koffie of thee bij.
Een reactie mag, graag zelfs, maar is geen verplichting. ( doe ik bij anderen ook niet altijd)

welcome to my blog filled with quilt- and some other story's.
Make it cosy for yourself, take a cup of coffee or tea and enjoy.
Placing a comment is nice though no must. ( I haven't always time to do this by others too)

dinsdag 31 mei 2011

ernstige vorm van verwaarlozing....

Ik beken........ik ben hartstikke schuldig aan het verwaarlozen van mijn blog...
het schaamrood staat op mijn kaken.
Ik kan nog niet eens één heel duidelijke reden ervoor geven.
Alleen maar een wazig verhaal over schoonmaken, bezoek, warme dagen, vakantie DH ed......

Ok I confess.........I'm more then guilty of neglecting my blog...
I feel deeply ashamed.
I don't even have a good excuse.
 only some blurry stories about cleaning the house, having visitors, very hot days, holiday  DH and so on and so on.........

Ik kan wél zeggen dat ik achter de schermen aan mijn blog gewerkt heb.
Net als vele anderen werd ik gek van al die dingen die blogger ineens niet meer wilde doen
en dan vooral het feit dat mensen niet meer konden reageren op mijn blog..
wat een ellende
I did work on my blog though, behind the scenes
Like a lot of other people I got mad about the fact that blogger didn't do anymore what I wanted it to do........
especially the fact that people weren't able anymore to place a comment  on my blog.
ppppfff what a mess.......

Maar het is gelukt...met wat andere instellingen kan iedereen nu weer reageren.......ook de mensen die het eerst niet konden....dus : kom maar op met die reacties allemaal!!!! ;-)

But I did it...I changed some settings and now everyone can place a comment...including the people that weren.t able to do that before.......so show me your comments now!!!!!!! ;-)

een goedmakertje dan maar.....
Een hele tijd geleden plaatste ik een foto van deze quilt, gemaakt van allemaal folded dahlia's.
Vaak werd me gevraagd naar het patroon, maar ik had de techniek ook maar op goed geluk nageaapt van een serie fotootjes.
Maar nu vond ik hier een tutorial ervan.
En deze vind ik ook erg leuk, hij is iets makkelijker te maken zelfs.

Ok...a making-up then.
A while ago I placed a photo of this quilt, made of folded dahlia's.
I was asked for the pattern but I made it by looking at some photo's. Didn't know about the technic in fact.
But I did find a great tutorial of it right here.
And this one is great to, and a little easier to make.

Ik las op een blog dat een mevrouw op een rommelmarkt een folded dahlia had gekocht.
Niet voor de dahlia...
Ze vond de stoffen die gebruikt waren erg mooi en aangezien er heel wat stof in zo'n bloem gaat had ze bedacht dat ze hem wel uit elkaar kon halen om de lapjes voor een ander project te gebruiken......

I read on a blog about a lady who bought a folded dahlia from a garage sale.
Not because she liked the dahlia so much, no she made one herself already years ago......
But she liked the fabrics that were used...and because a lot of fabric is going into one folded dahlia she thought she could take the dahlia apart to use the fabric for another project.......

Deze week heb ik flink doorgewerkt aan mijn hexjes, maar helaas nog geen nieuwe foto gemaakt.
Dat houden jullie dus nog even tegoed.
Wel is het een paar mensen opgevallen dat ik nu wel erg veel op de hand doe ipv met de machine en wat daar dan wel de reden voor was.
Tja....de reden is eigenlijk angst en onzekerheid.
Inmiddels ben ik erachter gekomen dat ik wel met een heel verkeerde instelling en gedrag voor de naaimachine zit......
Ziehier een handleiding bij een naaimachine uit 1949...ik voel me schuldig.......

I worked hard on my hexagons this week, but didn't make a photo.
You have to wait till the next blog.
There are several poeple who noticed that I'm working a lot by hand lately, and they asked me the reason for that.
Well....the reason is fear and being insecure.
I found out that I was sitting at my sewingmachine with a very wrong intention and behaviour...
Look at this manual for a sewingmachine from the year 1949.......I feel guilty.......

groetjes: fien

2 opmerkingen:

Unknown zei

Het zij je vergeven
Wat een ellende hé BLOGGER
Maar je hebt het weer voor elkaar
Mooie quilt ook
Groetjes Gea
Ik kon niet eerder reageren nu lukt het weer dus ga ik alle blogs langs om alsnog te reageren

Kelly zei

Die tips voor een singer naaister zijn echt geweldig, haha. wat nou bedden maken, afwas opruimen en in vol ornaat achter de naaimachine zitten....Nee, dat is beslist niet meer van deze tijd. Als ik zin heb om achter het machinetje te zitten en er zijn nog schone borden voel ik mij niet geremd om lekker te gaan knutselen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...