liefde

liefde
mijn andere grote liefde....

welkom, welcome

welkom op mijn blog vol met quilt - (en een weinig andere) -verhalen.
Maak het jezelf gemakkelijk, neem er een kopje koffie of thee bij.
Een reactie mag, graag zelfs, maar is geen verplichting. ( doe ik bij anderen ook niet altijd)

welcome to my blog filled with quilt- and some other story's.
Make it cosy for yourself, take a cup of coffee or tea and enjoy.
Placing a comment is nice though no must. ( I haven't always time to do this by others too)

zaterdag 10 januari 2015

de eerste van het jaar

Alweer een nieuw jaar begonnen!
We hebben de jaren rustig gewisseld, met zijn tweetjes en twee wolven in schaapskleren ;-)


A new year has began!
We stepped into the new year the easygoing  way....only the two of us and two wolves in sheepskin ;-)

Wat lekkers te eten, met een toetje gemaakt van de lekkerste chocolade in de wereld


Something delicious to eat followed by a dessert made of the best chocolate in the world!

En wat een strop als ze dan alleen maar zakken van 2 1/2 kg hebben.....



And oohhh too bad they only have packedges  that contain 2 1/2 kilogramms

En laten we nu helemaal vergeten zijn om een fles champagne te kopen.
Zo kun je toch echt niet nieuwjaar vieren.
Een van onze levensmotto's is; Het is pas fijn als er bubbels zijn!
Dus dat zullen we moeten waarmaken ook, hoewel we daar op normale dagen spa mee bedoelen.
Maar gelukkig hadden we deze nog in huis.
Goed afgeprijsd en voldoende bubbels om je happy te voelen.
Dus voor €5.00 met de smaak van €12.99 ;-)


It appeared we had forgotten to buy some champaigne.
Not the way to celebrate the new year.
One of our favorite sayings is: It's great fun when there are bubbles ( it sounds better in dutch)
And we have to stick to that, although normally we refer to water with this.
But we were lucky to have this bottle in the fridge
It was well priced down and had enough bubbles to make one feel very happy 
So a bottle for €5,00 with a €12,99 taste ;-)

En geloof het of niet...maar op 1 januari had deze Fien al haar eerste affo!
Geen quilt in dit geval, maar een mooie ( vinden wij ) kabeltrui voor DH.
Ik maakte foto's mét en zonder model


Belief it or not...Fien finished her first object on januari the first!
It's not a quilt this time but a beautiful ( we think ) sweater for DH.
I made two pictures, one with and one without the model!


Fien had al meer dan tien jaar niets meer gebreid , dus aanvankelijk ging het allemaal een beetje langzaam.
Vooral als je bedenkt dat ik jaren in een wolwinkel heb gewerkt en toen ook modellen voor in de winkel breide.
En dan had ik gemiddeld een trui in de anderhalve week af.
Nu leek ik wel een slak....in het begin tenminste.
Maar de snelheid komt weer terug heb ik gemerkt.
Ook het eerste pand van de tweede trui is al af....en de tweede al een stukje op de naalden!


Fien hadn't been knitting for more than 10 years, so at first I moved  the needles very slow.
Fien worked in a woolshop a few years and there also knitted sweaters as a model for the shop.
I knittend for a week and a half and then had one finished.
Now I had the speed of a snail, at least so it looked like in the beginning.
But the speed is returning I think.
I've started the second sweater already, the first part is finished to .
The second is on the needles and growing.

Tussendoor heb ik ook nog tijd nodig om mijn bloemetjes te verzorgen....heb al een behoorlijke stapel hoor!


Meanwhile I also had to take care of my little flowers.....it's already quite a bunch

De bloemenmand puilt al over




Already the flowerbasket is too small

Dus snij ik afentoe wat blokjes op maat en naai ze al aan elkaar.
En leuk dat het er uit ziet!!


So in between I square up some blocks and piece them already together.
I love the way they look!!!!

En dan is er nog de begeleiding van ons buurmeisje.
Die nu ook al het doorquilten beheerst.
Ze maakte eerst een proeflapje, om even te voelen hoe de machine reageert met  het transport ervan af.


And then there is the guidance of our neighbourgirl.
Who now knows how to quilt to.
She first made a little test to feel how the machine reacts with the feeddogs down.

En dan het echte werk.
De tekening op papier en deze dan op de quilt doorstikken


Then the real work starts.
The pattern on the paper and stitching on the layers of fabric.



Het ziet er toch zó lief uit, dat kleine meisje werkend aan die fleurige quilt.



Doesn't it look cute, such a little girl working on that bright quilt.

En  niemand kan zich voorstellen hoe blij ik ben met het feit dat ik mijn schoonzusters idee om de ramen te wassen op die mooie dag drie dagen geleden, heb nagevolgd.
Kan ik al twee dagen goed zien hoe het buiten regent en stormt!!!
Je zult het maar allemaal missen.....





Can you imagine my happyness that I followed my SIL's idea to clean the windows on that bright day, three days ago.
Now at least I have a good vieuw on the storm and rain for the last two days.
Else I might have missed it....

Groetjes: Fien

3 opmerkingen:

Chantal zei

Mooie trui heb je gebreid en ben je bezig . Ik vind de bloemetjes voor je quilt wel lief .

Anoniem zei

Wat een prachtige trui en pand laat je ons zien. Ik ben helemaal weg van die kleuren. Erg mooi gedaan en wat zijn de honden schattig.
Je bloemen gaan ook erg snel en worden ook erg mooi en ja, het buurmeisje......heerlijk voor jullie beiden dat ze het "IN " zich heeft.
Ik heb morgen een BEE met mijn 2 quiltvriendinnen en dan worden er ook weer steekjes gezet (dat hoop ik dan, want vaak wordt er meer gekletst) Fijne avond Fien. Groetjes Wilma

Ada Plouvier-Kopitopoulou zei

Mooie trui. Je hebt schattige bloempjes in je mand. Zulk regenweer is natuurlijk uitstekend om lekker binnen aan al je projektjes te werken.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...