liefde

liefde
mijn andere grote liefde....

welkom, welcome

welkom op mijn blog vol met quilt - (en een weinig andere) -verhalen.
Maak het jezelf gemakkelijk, neem er een kopje koffie of thee bij.
Een reactie mag, graag zelfs, maar is geen verplichting. ( doe ik bij anderen ook niet altijd)

welcome to my blog filled with quilt- and some other story's.
Make it cosy for yourself, take a cup of coffee or tea and enjoy.
Placing a comment is nice though no must. ( I haven't always time to do this by others too)

dinsdag 14 februari 2012

elfstekentocht en meer.....

Ik vind het heel jammer voor alle schaatsliefhebbers, maar zelf ben ik er heel blij mee dat het goed dooit buiten.
Misschien is morgen alle sneeuw en ijs hier weer verdwenen...en wordt het wandelen weer minder gevaarlijk!
Maar het jaar is nog jong, dus dit zou zó weer andersom kunnen zijn, toch?
Het was wel nog even spannend vorige week, of de elfstedentocht wel of niet door zou gaan.
Maar toen bleek dat het toch écht niet mogelijk was om de tocht te houden ben ik maar aan mijn allereigenste "elfstekentocht" begonnen.......nl het doorquilten van mijn bruine quilt
( moet er toch eens eindelijk een mooie titel voor bedenken....)
Voor het middenstuk heb ik gekozen voor een allover-patroon.

I'm very sorry for all the people that like to skate on ice, but for me, I'm very glad it's thawing.
I think by tomorrow all the ice and snow will be disappeared......and walking the dogs will be much easier and less dangerous!
But the year is still young and it could change again!
Last week it was still exciting when there was the decision to make wether the eleven-city-tour would be held ( a heavy skatingtour through eleven cities in the north).
But since it wasn't possible because the ice wasn't thick enough, I decided to start my own "elevenstitchtour" .....quilting my brown quilttop.
( I still have to find a good title for it.....)
I decided to take an overallpattern for the centre.

Wel een beetje heftig omdat ik nu dus een groot contrast krijg tussen de kleur van de stoffen en het garen.....elke fout valt dus direct in het oog.

That sure takes a little guts as the colour of the fabrics and the thread has a big contrast and mistakes are easy to see.

en , het is niet zo heel goed te zien op de foto, maar er zit toch wel een fout in.
Gelukkig aan de achterkant van de quilt.
en omdat ie voor eigen gebruik is laat ik het deze keer ook maar zitten.
diagonaal door de foto zie je hoe de stof dubbelgestikt is...weliswaar maar ff-tjes maar toch......
and although it isn't easy to see in the picture there is a mistake in my quilting.
Fortunately it's on the backsite of the quilt.
And because it's made for my own use I'll leave it like that.
diagonal in the picture you can see I stitched the fabric double....not too much but still it's there.

Okee okee, hij is dan nog niet helemaal af.
Maar bij het doorquilten is het einde van de quilt toch alweer een beetje in zicht.
En daarom wordt er alweer hard nagedacht over het volgende project.
Ondanks eerdere ideetjes heb ik toch maar besloten om nu eerst een quilt te maken voor een vriendje.
Huh.....VRIENDJE?????????
enne....wat vindt DH van dat vriendje?????
Hahhahahaa....DH vindt het helemaal ok hoor....hij is best wel vrijdenkend en modern.
Vooral als dat vriendje een gehandicapt jongetje is.
Een schat van een jongetje.....en heeeeeeeeel dol op alles wat maar enigzins Disney is.
Hij gaat ook enkele malen per jaar naar disneyland parijs.
Tja , gemakkelijker kan het niet zijn om dan een thema te bedenken voor een quilt.
Ik heb een berg 4 inch vierkantjes besteld van disneystof.
Nu alleen nog even bedenken hoe ik ze ga verwerken.........I spy quilt? ....sterrenquilt?
Tijdens het quilten van de bruine zal ik daar nog even over nadenken!

Ok, ok, it isn't finished yet.
But by the time I'm starting quilting, I like to think that the end of the project is nearing.
and I start thinking about my next project.
Now I know I've already had some options , I now decided to make a quilt for a boyfriend first.
Uhhh........ a boyfriend????
and what does DH think about me having a boyfriend????
Hihiihihihhi DH aproves it fully......
He's a liberal and modern man!!!
But also my boyfriend is a handicapt little guy.
Who is fond of everything disney!
Every year again he goes to visit disneyland paris several times.
Well, that makes it very easy to find a theme for a quilt, now isn't it ;-)
I've ordered a bunch of 4' squares of disneyfabrics.
Now I just have to plan which pattern to use for it.....I spy??....stars?........
During quilting the brown one I have to think about this!!!!

Omdat ik afentoe oude quilttijdschriften koop kan het weleens gebeuren dat je leuke dingen tussen al die bladen vind.
Nu ook weer.......dit patroon zat ergens verborgen in een oud tijdschrift.
kan nou niet direkt zeggen dat mijn DH het mooi vind.......

Once in a while I buy some old quiltingmagazines.
No doubt you find some other nice things in them.
Like this pattern!
although DH isn't quite pleased with it hihihihihihiih.........

Laatst heb ik mijn nieuwe tweedehandse naaimachine gekocht.
Nog steeds ben ik er heel tevreden over.
Temeer omdat het een Pfaff is.....eentje die gemaakt is in de tijd dat pfaff echt pfaff was,
In duitsland gemaakt en van een excellente kwaliteit.
En dat is te merken ook.
Tegenwoordig weet je maar niet waar al die nieuwerwetse naaimachines nog vandaan komen.
Lees en huiver maar eens bij deze link, hij is te lang om te vertalen dus ik hoop dat er mensen zijn die het engels geen probleem vinden.

a little while ago I bought my new secondhand sewingmachine.
I'm still very satisfied with it.
Especially because it's a pfaff.........made while pfaff was still pfaff.
excellent quality made in germany.
Now a days you don't know where all the modern machines come from.
As you can read here.

groetjes: fien

3 opmerkingen:

Marit zei

Hee wat leuk zeg, zo'n quilt voor je vriendje!

Heb je nog een geborduurd lappie nodig? Ik heb patroontjes van Disney genoeg! En ja, ik wil dan ook zelf meeborduren natuurlijk. Ik heb over een week of 6 wat meer ruimte in de zin van tijd ;-) Als het een idee is hoor, ik roep ook maar wat.

Fouten horen erbij hoor, kan niet anders met zo'n enorm werk! Ik blijf het super vinden dat je het kunt!

hmmmm, ik moet bewijzen dat ik geen robot ben...... ik voel me wel een robot de laatste paar dagen.... als het berichtje geplaatst wordt dan...

Marie-José zei

Er mag dan wel een foutje inzitten maar je moet toch wel errug goed kijken om het te zien. Hij wordt echt prachtig. Jammer dat het achter een beetje dubbel is gaan zitten maar ja dan heb je wat te doen met uithalen:-)
Wat een gedoe zeg met dat invullen van die onmogelijke en vreslijk slecht leesbare letters:-(

Quilting-Els26 zei

Hoi

Bij deze mijn nieuwe blogadres

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...