liefde

liefde
mijn andere grote liefde....

welkom, welcome

welkom op mijn blog vol met quilt - (en een weinig andere) -verhalen.
Maak het jezelf gemakkelijk, neem er een kopje koffie of thee bij.
Een reactie mag, graag zelfs, maar is geen verplichting. ( doe ik bij anderen ook niet altijd)

welcome to my blog filled with quilt- and some other story's.
Make it cosy for yourself, take a cup of coffee or tea and enjoy.
Placing a comment is nice though no must. ( I haven't always time to do this by others too)

donderdag 10 juli 2014

ode aan het internet

Tis alweer een tijdje geleden hier.
Maar de normale mens tegenwoordig heeft het nu eenmaal druk druk druk...
En daarop vormt Fien geen uitzondering.
Puppy opvoeden ,oude hondedame begeleiden, borduren, haken, kleding naaien, voetbal!!!
En omdat nederland nu niet meer in de finale komt heb ik weer tijd om te bloggen ;-)

It's been an while here.
But an average human being now a days is always busy, busy busy.
And so is Fien.
Raise a puppy, take care of a grand old ladydog, embroidery, crochet, sewing clothing...and soccer!!!
The netherlands can't reach the final anymore so I have time enough again for blogging

Brengt me terug bij een andere wedstrijd...
de europese quiltkampioenschappen!
Dit jaar nog in veldhoven maar volgend jaar...tadaaaa....in maastricht!!
Bijna een thuiswedstrijd!!
De meningen zijn natuurlijk zeer verdeeld hierover tussen noord en zuid maar zeker is dat het de eerste keer is dat zo'n groot quiltgebeuren in het zuiden plaatsvind.!


Writing this brings me to another competition
The european quiltchampionship.
This year in veldhoven but next year...tadaaa...in maastricht!!
Almost a home match!!
Not everybody is thrilled about that......especially people from the north of the netherlands but it's the first time ever such a big quiltevent is in the south.

Op mijn wedstrijdquilt van dit jaar ben ik nog wat aan het spelen met technieken.
Na de nieuwe techniek van het bloemen maken heb ik ook eens het trapuntoquilten uitgeprobeerd.
ook nog voor de eerste keer helemaal uit de hand gequilt
Hoe het totaalbeeld gaat worden weet ik pas als ik de hele quilt gedubbeld en doorgequilt heb.
ook voor mij nog een verrassing dus..

On my competitionquilt for this year I'm still playing with several techniques.
After using a new technique for making flowers I'm now trying trapuntoquilting which I also made in freehand quilting for the first time.
How it's going to turn out I only know when the whole quilt is sandwiched and quilted.
So a surprise for me also.....
Sinds Chanty dood ging mistte ik een hond die aan/op mijn voeten lag als ik aan het naaien was..
Kiyomi heeft echter een aantal gewoontes van haar overgenomen.
Zoals mijn buurjongetje het zo treffend uitdrukte: eerst wastie dood en nu istie weer levend......
Eversince Chanty died I misst a dog lying near or on my feet while sewing.
Kiyomi however took over some of Chanty's habits.
Like my  little neighbourboy expressed so well: First she was dead , now she's alive......

En kiyomi boft, want nu ik ook weer kleding naai zit ik nóg meer achter de naaimachine ( volgens DH zit ik vóór de naaimachine en niet erachter).
Hierbij is het internet ook weer een goeie hulp voor tips en truuks die ik in de loop der jaren vergeten ben óf die er nieuw bijgekomen zijn.
Iets wat ik nog nooit gebruikt hebt en eigenlijk dus ook vergeten was is de tweelingnaald.
And Kiyomi is lucky, because I also sew clothes now and therefor I'm found a lot more behind my sewingmachine ( My DH always says I'm in front of the machine not behind it!!)
Here the internet also is a big help for finding tips and tricks that I have forgotten or are new after all those years.
Something I never used and therefor I forgotten al about it is the twin needle.

Uitermate handig als je een t-shirt gaat maken van jersey ( tja, ik begin nooit makkelijk)
De voorkant van de zoom en onderkant mouwen zien er nu uit alsof ze van een t-shirt uit de winkel zijn.

very handy by making a t-shirt from jersey ( I never ever start with something easy)
The hem on the front and the sleeves look like on a t-shirt bought in a store.

En de achterkant wordt meteen afgewerkt....cool!!

And the backsite is finished after  cutting  away the leftover fabric......how cool is that!!!!

En nog zoiets handigs van het internet.
het was ook alweer een tijdje geleden dat ik nog iets gehaakt heb.
En nu heb ik dus voor een gelegenheid een omslagdoek nodig.
Dus wat doe je als handwerkster?
Juist, je haakt er zelf eentje....wol gekocht ( online) en dan toch even proeflapjes maken.
Another thing very handy by the internet.
It's been some time also I crocheted.
And I really need a shawl.
So what do you do being a real crafter?.....you make one yourself!!!
I bought some yarn...online ofcourse and started making some samples.

Patroon zoeken op internet.
En ja hoor, er staat ook een hele tutorial op!!

Searching a pattern on the internet.
And what the heck!! There's a tutorial also!!!

Starten maar!!

And on we go!!!!!!

Het kan ook weleens verkeerd gaan met internet.
Dan bestel je een paar schoenen
Sometimes things don't go so well on the internet.
Like when you order a pair of shoes

En dan krijg je deze
And you get these....

Maar zoiets kan ook in een echte winkel gebeuren hoor.
Ik kocht een paar schoenen, al moe van het winkelen.
Ik pastte alleen de linkerschoen en keek goed op de zool of de rechter  dezelfde maat was.
Ja hoor...dus mee naar huis
But things happen in brick and mortarshops to.
I bought a pair of shoes, tired from shopping.
I only fitted the left one and controled on the sole if the seize from the right shoe was the same .
Ok...so I took them home with me.

De volgende dag mijn nieuwe aankoop bewonderend trok ik beide schoenen aan.
Althans, dat probeerde ik.
Maar de rechtse zat wel erg strak.
Ik zette de schoenen recht naast elkaar en het leek wel of de rechter inderdaad kleiner was.
The next day admireing my new shoes I put on both shoes.
Well at least I tried.
But the right one was very tight.
I put the shoes aside and it looked as if the right one was smaller.

En na nader onderzoek bleek de oplossing binnen in de schoenen te staan

After closer investigation the mystery was solved on the inside of the shoes!!

Nog even een nachtgedachte

Something to think over tonight!!

groetjes: Fien


Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...